Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Home       Strefa Klienta      Praca       Kontakt    

Lean IT

Lean

    
  Demokryt

ITIL, ISO 20000, COBIT, ISO 27001, ISO 22301, TOGAF, i wiele innych standardów zarządzania obszarem teleinformatyki, mnogość wykorzystywanych systemów i technologii powodują często potęgowanie ilości pracy wykonywaneh przez pracowników działów IT oraz chaos wśród użytkowników IT. Rosnąca liczba procedur, instrukcji, nadmiarowe zakupy, niewykorzystane systemy i sprzęt, brak świadomości użytkowników powodują wzrost kosztów funkcjonowania organizacji.

Jeśli zastanawiasz się nad:

  • obniżką kosztów,
  • wzrostem efektywności ludzi i zasobów materialnych,
  • osiągnięciem lepszej jakości i organizacji pracy

powinieneś pomyśleć o wdrożeniu Lean IT w swojej firmie. 

Opis

W tej metodzie zarządzania główny nacisk kładzie się na zidentyfikowanie potrzeb Klienta - użytkownika biznesowego i dostosowanie technologii oraz funkcjonalności. Lean to zgodnie z definicją odchudzanie, upraszczanie bez utraty wartości dla użytkownika, poprzez eliminowanie:

  1. Nadfunkcjonalność – eliminowanie nadmiernych i niewykorzystanych zasobów
  2. Zapasy - związane z utrzymywaniem nadmiarowego sprzętu
  3. Zbędny ruch - realizowanie czynności nie dających wartości
  4. Dostawa usług IT - zapewnienie odpowiednich procesów dla usług IT
  5. Niewykorzystana kreatywność i kompetencje pracowników
  6. Naprawy i przeróbki
  7. Braki

Eliminacja działań będących marnotrawstwem to źródło poprawy wyników organizacji oraz zwiększenia poziomu zadowolenia użytkowników i pracowników IT. Ponadto Lean koncentruje się na potencjale tkwiącym w pracownikach (stanowią źródło wiedzy o procesach), budując z nimi system ciągłego doskonalenia procesów eliminujących marnotrawstwa, podnoszenia jakości technologii IT, czy zwiększania bezpieczeństwa informacji i ciągłości w przedsiębiorstwie. 

Wdrożenie

Wdrożenie Lean IT realizujemy następująco:

  1. Wywiady z kierownictwem,
  2. Audyt IT i użytkowników biznesowych,
  3. Szkolenia dla grup liderów zmian,
  4. Projektwanie rozwiązań,
  5. Wdrażanie optymalizacji,
  6. Wzmacnianie zmiany,
  7. Podsumowanie.

W ramach audytów i projektowania zmiany wykorzystujemy szerg technik i metodyk Lean IT takich jak:

  1. Kaizen (więcej)
  2. Kanban (więcej)
  3. SMED (więcej)
  4. Zarządzanie wizualne (więcej)
  5. 5S (więcej)
  6. Poka-Yoke (więcej)
  7. Karta Stanowiska Pracy (więcej)
  8. Supermarket (więcej)
  9. Stumień Wartości (więcej)
  10. Analiza Problemów (więcej)

Korzyści

Dzięki wdrożeniu Lean IT do swojego przedsiębiorstwa mozesz:

  • zwiększyć efektywność wykorzystywanych echnologii IT,,
  • poprawić wynik finansowy poprzez eliminację marnotrawstwa,
  • zwiększyć wydajność pracy,
  • skrócić czas decyzyjny,
  • elastycznie reagować na potrzeby użytkowników,
  • zwiększyć motywację i zaangażowanie pracowników,
  • skutecznie identyfikować i rozwiązywać problemy,
  • łatwiej wdrażać nowye rozwiązania technologiczne,
  • wyeliminować „wąskie gardła” procesów,
  • wyeliminowac zbędne inwestycje,
  • skrócić czas i koszty realizacji projektów IT.
Jesteś tutaj: Home Usługi Strategia i rozwój Lean IT