Opis
W tej metodzie zarządzania główny nacisk kładzie się na zidentyfikowanie potrzeb Klienta - użytkownika biznesowego i dostosowanie technologii oraz funkcjonalności. Lean to zgodnie z definicją odchudzanie, upraszczanie bez utraty wartości dla użytkownika, poprzez eliminowanie:
Nadfunkcjonalność – eliminowanie nadmiernych i niewykorzystanych zasobów
- Zapasy - związane z utrzymywaniem nadmiarowego sprzętu
- Zbędny ruch - realizowanie czynności nie dających wartości
- Dostawa usług IT - zapewnienie odpowiednich procesów dla usług IT
- Niewykorzystana kreatywność i kompetencje pracowników
- Naprawy i przeróbki
- Braki
Eliminacja działań będących marnotrawstwem to źródło poprawy wyników organizacji oraz zwiększenia poziomu zadowolenia użytkowników i pracowników IT. Ponadto Lean koncentruje się na potencjale tkwiącym w pracownikach (stanowią źródło wiedzy o procesach), budując z nimi system ciągłego doskonalenia procesów eliminujących marnotrawstwa, podnoszenia jakości technologii IT, czy zwiększania bezpieczeństwa informacji i ciągłości w przedsiębiorstwie.
Korzyści
Dzięki wdrożeniu Lean IT do swojego przedsiębiorstwa mozesz:
- zwiększyć efektywność wykorzystywanych echnologii IT,,
- poprawić wynik finansowy poprzez eliminację marnotrawstwa,
- zwiększyć wydajność pracy,
- skrócić czas decyzyjny,
- elastycznie reagować na potrzeby użytkowników,
- zwiększyć motywację i zaangażowanie pracowników,
- skutecznie identyfikować i rozwiązywać problemy,
- łatwiej wdrażać nowye rozwiązania technologiczne,
- wyeliminować „wąskie gardła” procesów,
- wyeliminowac zbędne inwestycje,
- skrócić czas i koszty realizacji projektów IT.