Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.

Home       Strefa Klienta      Praca       Kontakt    

Zarządzanie procesami - optymalizacja procesów

Proces

  
 "Działanie bez myślenia
   jest jak strzelanie bez celowania."
   Bertie Charles Forbes

W tradycyjnym ujęciu funkcjonowania organizacji pierwszoplanową rolę odgrywają zadania przyporządkowane konkretnym jednostkom organizacyjnym. Skupiają się one tylko i wyłącznie na zadaniach im powierzonych i nie rozpatrują swojej działalności w ramach organizacji, jako elementu stanowiącego część wartości dodanej organizacji. Niezależnie od tego czy rozpatrujemy perspektywę wartości dodanej dla organizacji czy też dla klienta finalnego, każda komórka organizacyjna oraz zadania przez nią wykonywane są ważne dla osiągnięcia ostatecznego zysku organizacji (lub zysku dla klienta).

Opis

W celu usprawnienia funkcjonowania organizacji należy rozpatrywać realizację działań jako uporządkowany ciąg wykonywanych prac, które w dodatku są wzajemnie powiązane. Właśnie taki uporządkowany logicznie zespół realizowanych zadań stanowi proces biznesowy będący podstawą do analizy funkcjonowania.

Procesy są podstawą funkcjonowania każdej organizacji i każda organizacja bierze udział w realizacji procesów biznesowych rozumianych jako ciąg działań w wyniku którego, powstaje określony efekt stanowiący konkretną wartość dodaną dla funkcjonowania organizacji.

Podzczas optymalizacji warto wykorzystać narzędzia informatyczne wspierające:

Korzyści

Korzyści wynikające z wdrożenia podejścia procesowego do zarządzania organizacją:

  • planowanie najlepszego wykorzystania zasobów,
  • monitorowanie skuteczności i efektywności działania,
  • zapewnienie wykorzystania zasobów,
  • opracowanie i ciągłe doskonalenie standardów obsługi klienta zewnętrznego i wewnętrznego,
  • zapewnienie możliwości szybkiego dostosowywania działań firmy do zmian prawnych i rynkowych,
  • zapobieganie nieprawidłowościom na każdym etapie kontaktu klienta (zewnętrznego i wewnętrznego),
  • przyjęcie i zastosowanie międzynarodowych standardów pozwala na efektywną komunikację pomiędzy wszystkimi uczestnikami procesów,
  • łatwość implementacji rozwiązań IT dostosowanych do firmy a nie odwrotnie.

Konsultanci Blue energy zrealizowali ponad 300 audytów i wdrożeń w zakresie skutecznego i efektywnego funkcjonowania wielu organizacji sektora prywatnego i publicznego. Prowadzone audyty dotyczyły zgodności z międzynarodowymi standardami w zakresie zarządzania (w tym analiza dokumentacji, obsługi klienta, optymalizacji zachodzących procesów, posiadanych kompetencji, organizacji pracy), jak i dostosowania procesów do optymalnego wykorzystania zasobów.

Jesteś tutaj: Home Usługi Strategia i rozwój Zarządzanie procesami