Opis
Jak sprawić by IT było efektywniejsze, bardziej niezawodne, tańsze, bezpieczniejsze? W odpowiedzi na te pytania pomaga standard ISO 20000.
ISO 20000 proponuje, by w zarządzaniu strukturą IT w organizacji wprowadzić podejście procesowe. Jednocześnie standard wyjaśnia, w jaki sposób zarządzając dostępnymi zasobami, stale podnosić jakość świadczonych usług. Podstawą normy jest plan zarządzania usługami. Norma przedstawia 13 procesów podlegających wdrożeniu w organizacji. Wśród nich można znaleźć m.in.:
- Zarządzanie Poziomem Świadczonych Usług i jego Raportowanie
- Zarządzanie Dostępnością i Zapewnienie Ciągłości Usług
- Zarządzanie Finansami
- Zarządzanie Zasobami
- Zarządzanie Bezpieczeństwem
- Kontakt z Użytkownikami
- Zarządzanie Incydentami
- Zarządzanie Problemami
- Zarządzanie Infrastrukturą
Standard ISO 20000 jest oczywisty dla dużych organizacji jak i dla firm realizujàcych usługi outsourcingu – pozwala bowiem na zapewnienie zgodności realizowanych procesów i usług z oczekiwaniami Klienta wewnętrznego i zewnętrznego.
Ścieżka wdrożenia
Wdrażając standard zarządzania IT odpowiadamy na pytania: jakich usług / działań, jakiego poziomu dostępności, bezpieczeństwa i jakości oczekuje organizacja w zakresie wsparcia teleinformatycznego. Projektujemy procesy i wspieramy organizacje we wdrożeniu właściwych praktyk w zakresie zarządznia obszarem IT.
Z pomocą w budowie systemu zarządzania ciagłością działania (BCMS) przychodzą nam standardy BS 25999 i ISO 22301, które zawierają wytyczne do wdrożenia.
Korzyści
]
Główne korzyści wdrożenia systemu to uporządkowanie, standaryzacja i właściwa strategia działania w obszarze IT. Te elementy mają istotny wpływ na efektywność wydatkowanych środków na technologie teleinformatyczne.